Szkolenie: Marketing Internetowy

Celem szkolenia Marketing Internetowy jest praktyczne zapoznanie z tematyką, która mimo zbieżności nazwy bardzo różni się od marketingu tradycyjnego, o czym mało managerów wie. Manager, aby skutecznie działać w Internecie musi go najpierw poznać.

Dla kogo

Managerowie wszelkiego szczebla, informatycy, właściciele firm

prowadzenie: Michał Filip Sobański

Program szkolenia

1. Internet – nowe medium komunikacyjne, ale inne niż prasa, telewizja, radio, a więc i inne techniki działania. Wprowadzenie.

- własna strona WWW, serwer, e-maile

- jak wybrać właściwą domenę dla firmy?

- jak rozpoznać dobrą i złą stronę internetową?

- jaki wybrać serwer na stronę internetową

- technologie w skrócie oraz who is who w świecie Internetu, czyli komu ufać, znaczenie w3.org - World Wide Web Consortium

2. E-Marketing - czyli jak skutecznie dotrzeć do odbiorców za pomocą Internetu - Wprowadzenie do tematu

- znaczenie pozycji strony w wyszukiwarce Google

- pozycjonowanie - omówienie

- seo, sem, e-marketing – wyjaśnienie pojęć, głębsze omówienie

- pomocne narzędzia: Google Analytics, Google Webmaster Tools, Google ToolBar, co to jest PageRank w Google?

3. E-marketing - szczegółówe omówienie

- kampanie reklamowe w sieci, jak nie stracić fortuny na reklamę w sieci i być skutecznym

- banery reklamowe – technologia oraz standardowe wymiary, omówienie różnych typów kampanii w różnych firmach: Google AdWords (reklamy, produkty tzw. refferals), Boksy Reklamowe – Onet.pl... jak sprawdzić, która kampania reklamowa dała nam korzyści...

- pojęcia: ppc, ctr, eCPM, cpm, itd.

- programy partnerskie - affiliate programs i ich rola w promocji firmy, towarów, produktów oraz serwisów, tzw. affiliate marketing

- email marketing – zalety i wady (zagrożenia)

- marketing wirusowy, czyli viral marketing – wady i zalety oraz zagrożenia i sankcje za złe zachowanie

- etyka w Internecie, niedozwolone i nieetyczne kampanie reklamowe, co wolno, a czego nie wolno oraz sankcje za złe zachowanie w sieci

Metody szkolenia

Wykład, dyskusje, analizy, konkretne przypadki zaproponowane przez uczestników (np. omówienie strategii dla ich własnej firmy), trening praktyczny.