SEM - Search Engine Marketing

SEM - Search Engine Marketing jest marketingiem skierowanym na roboty wyszukiwawcze, takie jak: Google, Yahoo!, Bing, Yandex itd. Chodzi o zdobycie najwyższej pozycji w wynikach wyszukiwania na okresloną frazę, czyli tzw. serp - search engine ranking page. Można to osiągnąć dwoma drogami: poprzez wyniki organiczne, czyli wyszukiwanie naturalne, a również poprzez tzw. płatne linki np. w programie Google AdWords, który polecamy. Choć Google AdWords jest większe niż tylko wyszukiwarka, to cały system kampanii reklamowych, których jednym końcem jest Google AdWords, a system dystrybucji reklam odbywa się poprzez Google AdSense. więcej o AdWords.

Na ogół skuteczne SEM wymaga połączenia obydwu metod, zdobywamy organicznie co się da, a za pozycję na inne frazy płacimy poprzez skuteczne reklamy. Na potrzeby SEM tworzone są hasła reklamowe, banery reklamowe, itd. Greyhat.pl dostarcza w tym zakresie kompleksową usługę, zarówno tworzenie reklam, jak i również ich dystrybucję oraz zarządzanie tymi reklamami.

Ważnym składnikiem SEM jest również SEO-Search Engine Optimization.