SEO - Search Engine Optimization

Jest to optymalizacja strony internetowej pod roboty wyszukiwawcze. Roboty wyszukiwawcze porównują treść stron www i przyporządkowują je jakiejś kategorii. Stronę www należy zbudować tak, aby robot ją przypisywał tej kategorii, której my chcemy. I to jest właśnie SEO w wielkim skrócie. I gdy wpisze się w Google profil Waszej firmy, to Wasza strona powinna sie wyświetlić.

Ok, powie businessman, ale ja chcę, aby moja strona była numer 1 w Google, czy to możliwe? I tak, i nie. SEO to nie jest pozycjonowanie stron. SEO jest składnikiem dobrej pozycji w Google.

Pozycjonowanie zależy od wielu czynników: najpierw od poprawnego kodu, potem od dobrego SEO, a potem od ilości linków do Waszej strony. I właściwie to te linki dają pozycję w Google.

To po co to SEO, ktoś się zapyta. Ano potrzebne, bo dzięki dobremu SEO oraz poprawnemu kodowi nie potrzeba aż tak wielu linków. Czasem, aby być na topie potrzeba aż 2000 dobrych linków. Naprawdę bardzo trudno zdobyć te 2000 wartościowych linków, ale my to zdobywamy w etyczny sposób, unikamy spamowania np. for internetowych, blogów nastolatków itp. Z doświadczenia wiem, że dobrym SEO oraz poprawnością kodu można wiele zdziałać. Nie wystarczy napisać tekstu, który jest atrakcyjny dla robotów wyszukiwawczych, taki tekst musi być również atrakcyjny dla ludzi. I odwrotnie, tekst atrakcyjny dla ludzi może być bezwartościowy dla robotów. Połączenie sił informatycznych z literaturą stało się nieodzowne.

SEO nie jest pracą na raz. W wyjątkowych przypadkach tak, ale w większości przypadków stronę internetową należy cały czas rozwijać oraz poprawiać, aby utrzymała swoją pozycję, gdyż konkurencja nie śpi. Poza tym algorytm Google'a nie jest rzeczą stałą, zmienia się bardzo często. Zobacz też SEM - Search Engine Marketing

Google SERP